Lönechef

Max Burgers AB

Rekryteringar

                                                                 
                                               

Max Burgers AB är Sveriges äldsta burgarkedja och etablerades redan 1968.
Max som drivs av familjen Bergfors har en omsättning på drygt tre miljarder kronor och är med sina 4.500 anställda Sveriges näst största burgarkedja. Max befinner sig för närvarande i sin största expansionsfas någonsin. I Sverige finns över hundra restauranger från Haparanda i norr till Ystad i söder. Max finns även i Norge, Danmark, Polen och Egypten. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Läs gärna mer på www.max.se

Till Max fortsatta expansion söker vi en driven och engagerad Lönechef till huvudkontor i Luleå.

Som Lönechef ansvarar du tillsammans med dina 9 direktrapporterande medarbetare, inom enheten, för att utveckla Max löneprocess. Du säkerställer att det finns en effektiv löneproduktion med hög kvalitet och en bra arbetsmiljö.

Som Lönechef är du direkt underställd koncernens CFO och ingår i huvudkontorets ledningsgrupp där även Redovisning, Controlling och IT ingår. Du har budget-, verksamhets- och personalansvar men deltar också i det dagliga operativa arbetet.

Du förväntas utveckla enhetens arbete både avseende arbetssätt och digitalisering från verksamhetens krav gentemot den tekniska utvecklingen och en viktig del i ditt arbete kommer att vara att ha en drivande roll i införandet av ett nytt integrerat lönesystem. Det är en fördel om du tidigare arbetat med utveckling av system och processer inom löneområdet.

Rollen innebär kontakter med olika funktioner både internt, externt samt med den norska verksamheten. Den intern samverkan inom Max är främst med HR, Driftledning, Redovisning och IT. Det ställer krav på personliga egenskaper och förhållningssätt.

Vi ser att du har relevant utbildning inom löneområdet och en bred arbetslivserfarenhet av lönearbete med goda kunskaper gällande lagar och avtal/arbetsrätt samt ledarskapserfarenhet. Du behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift.

För den här rollen söker vi en dig som har mod och erfarenhet av att driva förändringsprocesser och utveckling av löneenheten. Du är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt.

Vidare ser vi gärna att du är en handlingskraftig och initiativtagande person som trivs med breda kontaktytor och att arbeta både operativt och strategiskt.

Du står för ordning och reda och organiserar arbetet väl, samtidigt tar du initiativ och kan prioritera bland dina uppgifter. För att lyckas i rollen krävs även att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, trivs i en föränderlig miljö och förmåga att göra korrekta avvägningar och visa på ett gott omdöme.

Välkommen att kontakta ansvarig konsult Katarina Stehn för ytterligare information.

Sista ansökningsdag: 2020-06-08
  • Esk
  • hrk
  • AAA