Logotypen är en viktig del i Cesabs varumärke och ska hjälpa till att förmedla våra kärnvären:
- Smidig
- Diskret
- Äkta
Ordbilden i företagsnamnet har sitt ursprung från Cesabs tidigare logotype. Nu har bokstävernas form fått en handritad känsla för att förstärka Cesabs personliga och smidiga identitet.
Bokstavsformernas särskiljande drag ihop med symbolen skapar en dynamik och spänst i logotypen och förmedlar det sätt som Cesab arbetar på.
Symbolen - företagsmärket skapar starka associationer till en av våra ädlaste stenar, diamanten. Gedigen, äkta och inte så enkel att finna.
Formen är distinkt och tydlig och skapar en kontrast till den mjukare ordbilden. Det finns en transparens i symbolen som gör den diskret och påvisar att det finns lager och nyanser av personerna som man arbetar med.
Diamantens form - bred topp och smal bas - speglar Cesabs arbetsmetod som bygger på att leta brett och sedan begränsa urvalet för att finna rätt person på rätt plats. Diamanten symboliserar även de nyckelpersoner som Cesab finner i rekryteringsprocessen.