Chef Support

Metria Umeå

Rekryteringar

 

Vill du bli en av oss?

För oss på Metria är det geografiska läget viktigt. Vi vill få fler att använda geografiska data, GIS och kartbaserade webbtjänster. Vi älskar kartor och driver utvecklingen framåt genom innovation och effektiv användning av insamlad data. Metria växer över hela landet och söker nu en chef support. Supportgruppen finns i Luleå och Umeå och tjänsten som Chef Support är lokaliserad till Umeå.

Läs mer på www.metria.se 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Chef Support på Metria kommer du utveckla, bygga ut och organisera supportfunktionen så att den fullt ut stödjer Metrias erbjudanden till sina kunder. Du kommer definiera, planera och säkra kort- och långsiktigt kompetens- och resursbehov inom egen organisation. Att utveckla och coacha dina medarbetare i gruppen är ett naturligt förhållningssätt för dig. Du ska bilda de leveransteam som behövs för att möta kontrakt med kund och säkra beläggning samt optimalt och lönsamt utnyttja kompetens- och resurser.

Du kommer driva förbättringar av arbetsmetodik, verktyg och processer och säkra att det görs på ett så likartat och framtidssäkert sätt som möjligt för olika uppdrag. I rollen ingår arbete med effektivitets- och kvalitetsförbättringar för att säkra såväl nöjd kund som lönsamhet för Metria. Du kommer driva och uppmuntra innovation i alla dess aspekter (teknologi, effektivitet, processer osv) samt delta i interna och externa styrgruppsarbeten för att stödja projekt. Du kommer även vara internt säljstöd till Metrias säljare.

Som Chef Support rapporterar du till chefen för affärsområdet Operations och ingår även i ledningsgruppen för affärsområdet. I supporten ingår idag 7 personer som blir direktrapporterande till dig. 

Vem söker vi?

Du har relevant utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller IT och har arbetslivserfarenhet från ledande befattning inom IT-support. Du trivs med att jobba i en komplex miljö med många parallella uppgifter och är van vid att prioritera. Du jobbar för en god stämning i din grupp och leder verksamheten framåt på ett coachande, drivande, utvecklande och entusiasmerande sätt.

I ditt ledarskap är du stabil, pedagogisk, självgående och verbal. Du agerar flexibelt och serviceinriktat i kontakten med Metrias kunder. 

Sista ansökningsdag: 2017-10-31
  • Esk
  • hrk
  • AAA